لیست اختراعات اسد مولاياري


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1389/09/21
تاریخ ثبت: 1389/12/01
خلاصه اختراع:

‏در اين طرح اقدام به طراحي و ساخت يك خودروي الكتريكي تك سرنشين مناسب براي مسافرت هاي درون شهري شده است. براي اين منظور تمام نكات مربوط به حركت نرم و راحت و ايمني بالا و كاركرد راحت و ارگونومي خوب و ارزان بودن به همراد قابليت هاي ديناميكي و اسپرت مناسب براي آن در نظر گرفته شده است. تا علاوه بر خانواده ها جوانان را نيز به خود جذب نمايد.از اين رو براي طراحي كامل طرح و در هر مرحله شبيه سازي را با استفاده از نرم افزار قدرتمند catia ‏انجام داده تا امكان ويرايش و انجام عمليات بهينه سازي بر روي آن به راحتي انجام گردد. در ضمن در اين طرح با استفاده از آدمك هاي استاندارد ارگونومي خودرو نيز مورد بررسي قرار گرفته است . ‏از نكات بسيار برجسته اي كه در مرحله ي ساخت خودرو بر آن تكيه شده است سبك بودن خودرو و در عين حال استفاده از قطعات استاندارد موجود در بازار مي باشد تا با اين كار علاوه بر بالا بردن قابليت هاي ديناميكي ماشين , و كاهش قيمت توليد آن مشكلات توليد انبوه و قيمت قطعات پس از فروش آن كاهش پيدا ‏كند. ‏ازجمله ويژگي ها يي كه در اين خودرو به آن پرداخته شده است سيستم تعليق فوق العاده و سيستم فرمان كامل با زاويه هاي فرمان گيري استاندارد و شعاع دور زن بسيار عالي و داشتن ديفرانسيل الكترونيكي و قابليت رانندگي در حالت اسپرت و معمولي و ايمني و ارگونومي بالا به همراه هرزگرد هايي ذر درون تاير ها به منظور حركت روان تر و صرفه جويي در مصرف انرژي مي باشد.

تاریخ ثبت: 1391/06/04
مخترع/مخترعان: اسد مولاياري
خلاصه اختراع:

در اين پروژه يك خودروي چهار سرنشين با دو موتور الكتريكي كه به طور مجزا بر روي چرخ هاي جلو نصب شده اند، طراحي و ساخته شده است، طراحي اين خودرو بر مبناي دو موتور مي باشد، يعني هر موتور روي يكي از چرخهاي جلو به صورت جداگانه نصب مي شود و اين يكي از مزيت هاي اصلي اين خودروي الكتريكي به خودروي بنزيني است، زيرا به اين طريق مي توانيم گيربكس و ديفرانسيل را كه قطعات حجيمي هستند حذف كنيم، طراحي قطعات مكانيكي از طريق نرم افزار CATIA و SOLIDWORKS انجام شده، و پس از نهايي شدن طراحي قطعات مكانيكي، سيستم تعليق را در نرم افزار ADAMS و آيروديناميك آن را در نرم افزار FLUENT تحليل كرده ايم. در اين طرح هر موتورها از نوع مغناطيس دائم مي باشند (PMSM)، كه هر كدام از طريق يك جعبه دنده خورشيدي، به منظور كاهش دور بالاي موتور، به چرخها متصل هستند. ولتاژ مورد نياز اين موتورها ۹۶ ولت مي باشد كه از طريق ۸ باطري ۱۲ ولت سري شده تغذيه مي شوند. توان و عملكرد موتورها بر حسب پارامترهاي وزن، سرعت، شتاب و مشخصات آيروديناميكي محاسبه شده اند به دقت طراحي شده است. لازم به ذكر است كه پارامتر راحتي سرنشين از نقطه نظر ارگونومي مورد بررسي قرار گرفته است بعد از طراحي اجزا و بررسي قابليت اجرا آن در نرم افزار، اين خودرو به عنوان اولين خودروي الكتريكي چهار سرنشين مجهز به دو موتور الكتريكي در ايران در دانشگاه صنعتي اميركبير تحت نظارت اساتيد اين دانشگاه ساخته شده است

موارد یافت شده: 2